گردهمایی سازمانهای مردمی حامی محیط زیست

گردهمایی سازمانهای مردمی حامی محیط زیست
روزنامه کار وکارگر - گردهمایی سازمانهای مردمی حامی محیط زیست
روزنامه هفتواد - گردهمایی سازمانهای مردمی حامی محیط زیست

گردهمایی سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی باحضور مسئولین استانی ،مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان .حامیان محیط زیست،اصحاب رسانهومدیریت وپرسنل سیمان کرمان به میزبانی گروه صنایع سیمان کرمان برگزار شد.

توجه به حفاظت از محیط زیست به عنوان محور توسعه پایدار درصدر اهداف و استراتژیهای مدیریت سیمان کرمان قرار دارد وگواه این مدعی نصب و راه اندازی و به روز رسانی و بکار گیری تکنولوژی روز دنیا در زمینه حفاظت آب ، خاک و هوا در کنار نشستها ، گرد همایی ها و همایش های آموزشی پژوهشی مرتبط با حفاظت محیط زیست است.

یکشنبه ۹۶/۸/۷در محل سالن امفی تئاتر زیبای کارخانه سیمان کرمان همایش هم اندیشی و تعامل سازمان حفاظت محیط زیست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی وسرمایه های اجتماعی استان برگزار شد . این همایش که به همت گروه صنایع سیمان کرمان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان صورت گرفت میزبان فعالین حفاظت محیط زیست ، مدیران واعضا سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی، مسئولین استانی، مدیران ،معاونین و مدیر کل محیط زیست استان کرمان و اصحاب رسانه و خبرگزاریهای زیست محیطی بود. اقای مهندس رحمانی مدیر عامل سیمان کرمان بعنوان میزان این همایش بعد از خیر مقدم به میهمانان و مدعوین و مسئولین حاضر در جلسه عنوان داشت امروزه ضرورت حفظ و حراست از محیط زیست بعنوان محور توسعه پایدار بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه با محیط زیستی روبرو هستیم که طی سالیان گذشته ضربات و آسیبهای زیادی از رفتار ناآگاهانه خورده است و به هر رو بی باید هر چه سریعتر جلوی گسترش این آسیبها گرفته شود وبه ترمیم لطمات گذشته پرداخت.

 مدیر عامل سیمان کرمان افزود: بهترین گزینه درجهت پیشگیری و جلوگیری از آسیبهای زیست محیطی فرهنگ سازی و ترویج الگوهای رفتاری  مناسب با جریان حفاظت از محیط زیست است که در این زمینه می توان از توان وپتانسیل سازمانهای مردم نهاد استفاده کرد نظربه ماهیت اجتماعی و مردمی این سازمانها در بین اقشار جامعه می تواند بعنوان متولی و مدعی حفاظت از محیط زیست در فرهنگ سازی اموزش و ترویج هنجارهای زیست محیطی منشا اثر باشند.

مهندس رحمانی در ادامه به پهنه گسترده استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت استان کرمان با اختصاص بیش از۱۰درصد مساحت کل ایران به خود پهناورترین استان کشور بشمار می رود. وجود اقلیم های متنوع در برخی مناطق این استان حتی تا۱۷ گونه آب و هوایی در یک شهرستان طبیعت چهار فصل این سرزمین را ایجاد کرده است .گوناگونی جانوری و پوشش گیاهی غنی و متنوع با دشتهای وسیع پست و مرتفع در جنب سلسله کوههای برف گیر در مجاورت کویر تفدیده اقلیم استان را خاص و بی نظیر کرده است. اما از طرفی این استان بعنوان بهشت معادن ایران معادن بزرگ ، غنی و متنوعی با تعداد بالا در خود جای داده است و هر جا معدن باشد به دنبال آن وجود صنعت و تکنولوژی در استخراج و فراوری و ایجاد صنایع تبدیلی در مجاورتش امری  اجتناب ناپذیراست. مهندس رحمانی اشاره داشت: آنچه که می تواند بهره برداری از این نعمت و موهبت خدادادی را در حد بالا و بدون تاثیر منفی امکان پذیر کند برنامه ریزی ، قانون گذاری ایجاد زیر ساخت و اجرای صحیح آن در بخش دولتی و اجرایی . درکنار فرهنگ سازی، آموزش و ترویج اخلاق زیست محیطی وکار پژوهشی ضمن توجه به جایگاه سازمانهای مردم نهاد و سرمایه های اجتماعی این بخش است. در ادامه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان ضمن تشریح وضعیت محیط زیست استان وکشور بطور مختصر تحلیلی از نقاط ضعف و قوت این بخش ارائه کرد و بر لزوم توجه به سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی در این حوزه تاکید کرد.

 دکتر جزینی مدیر کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت سیمان کرمان به دلیل حساسیت  وتوجه ویژه به حفاظت از محیط زیست و حمایت از سازمانهای مردم نهاد مربوطه در استان کرمان ،گروه صنایع سیمان کرمان را الگوی سایر صنایع خصوصا صنایع سیمانی کشور در حوزه حفاظت از محیط زیست دانست و از اقدامات صورت گرفته در این بخش چه در حوزه عملیاتی ، صنعتی و تکنولوژی فیلترها وغبارگیرها وچه دربخش آموزش وپژوهش ، فرهنگ سازی و ترویج اخلاق زیست محیطی تقدیر کرد و عنوان داشت برای حفظ وحراست از تمامیت آب–هوا–خاک و بطورکلی اقلیم همه ۸۰ میلیون ایرانی باید محیط بان باشند .

All material and intellectual rights belong to kcig. Copyright 2021 © Designed by 3dquest.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت و اطلاعات منتشر شده در آن به گروه صنایع سیمان کرمان تعلق دارد. کپی رایت 1400 © طراحی شده توسط 3dquest.ir